2013. április 29., hétfő

Képes beszámoló.

A múlthéten újra Krakkóban volt szerencsém tölteni pár napot, ugyanis Auschwiztot terveztük meglátogatni az erasmusos kispajtásokkal. Lehet most több emberben is felvetődik a kérdés, hogy Krakkó, már megint? - Igen, megint. :) Egyrészt a közelsége miatt ( 4 óra vonattal, ami simán kibírható, főleg ha olyan szerencsés vagy hogy találsz üres kabint), másrészt pedig a város szépsége miatt. A múltheti Krakkó teljesen másként festett, mint az április elején megismert. Minden zöld meg virágzik, ott ülhetsz le ahol akarsz, nem kell attól tartani hogy felfázol, elmerülhetsz a gondolataidban a Visztula partján valami helyi sörrel a kezedben, hatalmas sétákat tehetsz a kastély mesébe illő udvarában....ezt jelentette nekem Krakkó legutóbb. :)
Az utat megint csak vonattal tettük meg, amit nagyjából mindenki végig aludt.

Az előre lefoglalt szállásunk a GoodBye Lenin Hostel nevet viselte, szóval érkezés után rögtön a hostel keresésére indultunk, ugyanis van aki nagy bőrönddel érkezett erre a 3 napra is.
Megérkezés után úgy nagyjából 3-szor tévedtünk el az óváros kis utcáin, ez többnyire annak köszönhető hogy 10-en voltunk és mindenki akkora tourist guidenak érezte magát, hogy állandóan belekeveredtünk az utcákba. Egyedül nekem volt térképen, ami néha segített, de általában nem. :) Végül a csapat fele villamosra ült mert hogy azzal gyorsabb, a kitartóbb és csak azért sem adom fel része pedig tovább gyalogolt.

A szoba elfoglalása után a városba indultunk, mindenki éhes volt, meg fagyit akart úgyhogy az első megállónk egy étterem volt, majd egy kávézó-fagyizó szerűség.

A programok meg látnivalók ugyanazok voltak, mint az előző Krakkós posztomban, így nem tervezek nagyobb mesét írni a városról, meg a nevezetességekről.

A Krakkói képek után mutatnék párat Auschwitzról is. a A tábor Krakkótól 60 km-re található. Az utat távolsági busszal tettük meg. Nagyon viccesek itt Lengyelországban a távolsági buszok. Kb 15 embernek elég ülőhelyből áll, ilyen ki minibusz. Szokás szerint reggel volt egy kis probléma az ébredéssel, így totális késésben voltunk, fogalmunk sem volt honnan indul a buszunk. Azt, hogy hogyan értük el a mai napig nem értem.
Néhány szót írnék magáról Auschwitzról is. Nagyon fura volt hogy mikor megérkeztünk, egy teljesen átlagos városban találtuk magunkat, csak éppen annyiban különbözik a többitől, hogy itt működött egy hatalmas koncentrációs tábor. A tábor két részből áll, az egyik konkrétan bent van a város központjában. Ez elsőnek a lengyel katonák laktanyája volt, de a német megszállás után koncentrációs táborrá alakították át. Miután ez a tábor kicsinek bizonyult, létrehoztak egy nagyobbat, Auschwizt-Birkenau néven. Ez a várostól 3 km-re található. A méretei elképzelhetetlenül nagyok még így is, hogy fele romokban áll. A múzeum tele van magyar vonatkozású képekkel, papírokkal, hátramaradt iratokkal. Nem is mesélnék többet róla, úgy gondolom mindenkinek illik látni egyszer ha van rá lehetősége.