2013. január 20., vasárnap

Első bejegyzés.



Sziasztok kedves leendő olvasók! :)

Mint ahogyan sokan tudjátok a jövő félévet Lengyelországban, azon belül is Lublinban fogom tölteni az Erasmus Ösztöndíjnak köszönhetően.  Ezt a blogot legfőképpen a családomnak, barátaimnak írom, meg magamnak, hogy maradjon valami írásos emlék erről a négy hónapos kis kalandról. Négy hónap… még soha nem töltöttem ilyen sok időt ennyire távol az otthontól. Hozzá kell szoknom ahhoz, hogy nem tudok haza utazni hétvégén röpke egy óra alatt a családomhoz, és azt hiszem Anya isteni főztjétől is búcsút mondhatok erre az időre. Furcsa lesz,  hogy nem őrülünk meg Kárpátiára a kedves lakótársammal a nap bármelyik szakaszában, illetve a reggeli „ÚRISTEN mit vegyek fel” kérdést is egyedül kell megoldanom egy ideig. Hiányozni fognak a barátnőim, akikkel általában végiglevelezzük az összes unalmas előadást az egyetemen, és  akik nélkül egyik buliban sem érzem magam igazán jól. Legszívesebben vinnék magammal mindenkit, de így is már azon aggódom hogy mit hogyan pakoljak, hiszen ez nem kis idő, és nekem kell mindenem! Rövidebb utazásoknál is mindig félek hogy otthon hagyok valami őrülten fontos, számomra pótolhatatlan dolgot, hát most képzelhetitek mekkora veszély fenyeget…ha most itthon marad a kedvenc akármim hogyan pótolom hirtelen?! Na mindegy... Szóval  szeretnék minél gyakrabban frissíteni, írni, és biztosan sok képet fogok feltölteni, mert azokat olyan jó nézegetni!  Igaz, még van időm az indulásig, de már annyira bennem van ez az utazás, egyszerűen nem tudom kizárni a gondolataimból, mindennap beúszik a kis fejembe, és eltereli a többi fontos dolgot, értem ez alatt a tanulást például, ha már vizsgaidőszak van…

Egyébként ezzel az erasmus dologgal rengeteg intéznivaló akad, papírmunka, fogadóegyetemmel való kapcsolatfelvétel, én nem gondoltam volna  hogy ez valóban ilyen sok feladattal jár mikor belevágtam.

Azt hiszem még az is fontos tudnivaló, hogy pótjelentkezés  során sikerült pályáznom az erasmusra, mivel a normális jelentkezési időből kicsúsztam természetesen. Ez annak köszönhető, hogy roppant döntésképtelen vagyok.  Napokat rágódom dolgokon, megkerülöm minden oldalról, mindenki véleményét kikérem, félek  hogy rosszul döntök ezért inkább halogatom. Így történt az erasmussal is. Aztán jött a szeptember, pótjelentkezés… úgy gondoltam most már nem szabad elszalasztani. Elhatározás megtörtént, végre…!  De hova is indulok? Melyik az az európai ország ahol szeretném tölteni ezt a pár hónapot?  Sajnos ebben a kérdésben is nekem kellett dönteni, hisz én fogom megélni.  A határidő szorított, így esett a választásom a nem túl távoli, de számomra mindig érdekes országnak számító Lengyelországra.  
 
Ha valaki azt mondja, Lengyelország igazából nem sok minden jut eszembe. Most hirtelen egy nemzeti ételüket sem tudom felsorolni, sem valami különleges hagyományukat. Ami rögtön eszembe ötlik az egy kedves kis közmondás, még pedig ez :  „Lengyel, magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát.”  Azt hiszem ez mindent elárul. Remélem sokszor fogja elhagyni ez a mondás a számat 1-2 koccintás alkalmával. A fentebb felsorolt dolgokat pedig remélem az ott töltött idő alatt megtapasztalom, sőt ebben teljesen biztos vagyok! A város, ahol tanulni fogok Lengyelország keleti részén található. A neve, mint ahogy már említettem, Lublin. Ez az egyik legrégebbi lengyel település, több mint 330ezer lakossal. A városban összesen 12 egyetem és főiskola működik ami arra enged következtetni, hogy ebben a városban is pezseg az egyetemi élet, akárcsak Szegeden. 

Úgy gondolom ennyi elég is előszónak, illetve első bejegyzésnek.

Annyit még elárulok, hogy ebbe a nagy kalandba szerencsére nem egyedül vágok bele. Velem tart Andris, akit nemrég ismertem meg, de nagyon bírom. Én őszintén remélem, hogy nem fogom kiborítani a sok hülyeségemmel ez alatt a négy hónap alatt, de ha mégis… hát Andris remélem emlékszel, hogy én szóltam! :D 

5 megjegyzés:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=9DwwScKYwxk
    'De ha jó fajta bort töltenél,
    Locsolj egy kortyot a földre komám..'

    VálaszTörlés
  2. Életed legjobb kalandja lesz! Én 3 hete vagyok itt kint Finnországban, de soha nem akarok hazamenni!

    VálaszTörlés
  3. Én lassan cammogok haza Spanyolországból, életem egyik legjobb élménye volt, annyit mindent sikerült átélnem, amit az elmúlt 20 évben összesen nem. Imádni fogod! (de nekem már honvágyam van...:D)

    VálaszTörlés