2013. február 20., szerda

First steps :)

Sziasztok!

Ahogy azt terveztük, már szombaton ideértünk Lublinba, a blogot viszont nem tudtam frissíteni mivel annyi dolgunk van most még így az elején. Egy csomó papírmunkát kell még elintézni itt is, például beszélni a tanárokkal hogy felvettük a kurzusokat,  ideiglenes lakcímkártyát meg diákigazolványt intézni.... A legnagyobb nehézséget még mindig a közös nyelv megtalálása okozza, mivel sok helyen ( iskolában, recepción, gyógyszertárban) nem beszélnek angolul. Szerencsére kaptam Csillától egy kis kézi szótárat, azzal szoktam próbálkozni ha nem értenek meg, néha elég viccesen alakulnak ezek a szituációk. :)

Egy kicsit visszatérnék még a megérkezésünkhöz. Budapestről Varsóig repülővel utaztunk, majd ide Lublinba vonattal jöttünk. A jegy meglepően olcsó volt, annak ellenére hogy nem tudtunk diákjegyet venni. A laza 3 órás útból egy 2 órát végig álltunk a vonaton az összes bőrönddel, mert egy darab ülőhelyet nem találtunk. Ez kicsit rosszul esett. Itt Lublinban a vonatállomáson már kint várt a mentorunk, Karolina. A továbbiakban ő fog nekünk segíteni mindenben. 

Ahogy már írtam, egy koleszban lakunk. Az én szobatársam egy portugál lány, a neve Joan. Öt fiúval érkezett, és minden este ő főz a srácoknak. Andris két török fiúval fog együtt lakni, akik meglepően jó arcok. Lehet nem mondtam még de nagyon-nagyon sok török erasmusos van. Itt most nem a rosszarcú, szőnyegárus mindent rádtukmálok törökökre kell gondolni. Elsőnek nem értettem hogy miért ennyire kedvelt számukra ez a hely, de aztán kiderült hogy ők nem mehetnek olyan sok országba az erasmus programmal. Lengyelországban is például ez az egyetlen város ahova jöhetnek. Egyébként a törökök jelenléte teljesen érezhető a városban, mert kb minden sarkon kebabot árulnak. :D

Néhány kép a koli szobánkról : 






Magából a városból még nem láttam olyan sokat, mert hétfőn és kedden szinte egész nap esett a hó, nagyon hideg volt kint, nem szivesen mászkáltam, mivel nagyjából az összes cipőm 10 perc alatt beázik. -.- 
A héten még nincs sulink, mert orientációs hét van, ami annyit jelent hogy minden nap van valami program az erasmusosoknak. Ez általában valami buli, vagy csapatépítő játékszerűség. Ma este például "kocsmatúra" lesz, ami annyit jelent hogy különböző lengyel söröket  lehet megkóstolni a bárokban. Azt hiszem teljesíthető lesz a feladat. :D 

Nagyjából eddig ennyi történt velem, remélem hogy a hét vége felé már a városról is tudok hozni képeket. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése